Przedmiotowy system oceniania z muzyki
I. Klasy 1 - 3:
1. Na lekcję muzyki przynieś ze sobą:
- Zeszyt w pięciolinię
- Zeszyt zwykły A4 (w linię lub w kratkę)
- Flet
- Ołówek, gumkę, długopis i kolorowe pisaki
- Dobry humor i chęć do pracy
2. W czasie naszych zajęć będziemy:
- śpiewać piosenki
- grać na flecie, dzwonkach oraz instrumentach perkusyjnych
- grać w zabawy muzyczne oraz tańczyć
- poznawać nowe utwory oraz kompozytorów
- tworzyć własne kompozycje
3. Będziemy się starali:
- aktywnie uczestniczyć w zajęciach
- nie przeszkadzać kiedy ktoś inny mówi
- być miłym dla siebie nawzajem
- dbać o instrumenty
- starać się wykonywać polecenia i brać udział w zabawach :)
4. Potrójne nieprzygotowanie do zajęć skutkuje poinformowaniem rodzica oraz wychowawcy klasy.
5. Na lekcjach muzyki nie ma wystawianych ocen, ale istnieje ocena opisowa na koniec roku szkolnego. Brak pozytywnego nastawienia i rozwoju muzycznego u ucznia w klasach 1-3 SP powoduje duże zaległości, które są trudne do nadrobienia w klasie 4, dlatego wszystkich bardzo zachęcam do aktywnego uczestniczenia w zajęciach.
II. Klasy 4 - 6
1. Oceniane w całym roku szkolnym będą:
a) pozytywna aktywność na lekcji
b) wiadomości (rozumienie terminów i epok muzycznych, czytanie nut)
c) umiejętności (kreatywność, kojarzenie stylów muzycznych, śpiew i gra na instrumentach)
d) przygotowanie do zajęć (na KAŻDĄ lekcję przynieś podręcznik, ćwiczenia, zeszyt do nut, zeszyt do muzyki, flet, zadanie domowe, OŁÓWEK, GUMKĘ, długopis, kredki.)
2. Będziesz oceniany w postaci punktów w następujących formach:
Sprawdzian 20p. + 2p. za zadanie dodatkowe, przy czym nauczyciel sprawdza zadanie
dodatkowe gdy uczeń wykonał poprawnie co najmniej 85% pozostałych
zadań.
Projekt 20p. + 2p. za wyjątkową aktywność w czasie realizacji projektu.
Odpowiedź (piosenka) 5p.
Gra na instrumencie 5p.
Praca na lekcji 5p. lub 10p. (zależy od trudności zadania) zajęcia w podzespołach, prezentacje
Zadania domowe 5p. (jeżeli nauczyciel zaznaczy, że będzie podlegało ocenie)
3. Możesz też uzyskać dodatkowe punkty procentowe (do 5% liczby punktów możliwej do zdobycia w półroczu) za:
- uczestnictwo jako słuchacz w koncertach poza szkołą po przedstawieniu dowodów uczestnictwa (np.: zdjęcie) oraz podzieleniu się z klasą swoimi wrażeniami artystycznymi, w postaci zdania relacji ustnej lub pisemnej.
- uczestnictwo w zajęciach muzycznych pozalekcyjnych, działalność artystyczną
- związane z przedmiotem zainteresowania (np. gra na instrumencie), których rozwijanie przynosi wymierne efekty na występach szkolnych lub konkursach.
- udział w kółkach muzycznych
5. W półroczu może odbyć się jeden sprawdzian obejmujące wskazany przez nauczyciela materiał z danego roku szkolnego. Sprawdziany są obowiązkowe. Jeśli uczeń z powodu nieobecności nie pisał pracy - uzgadnia z nauczycielem termin jej napisania. Istnieje możliwość poprawy sprawdzianu. W takim wypadku uczeń może uzyskać 100% (bez dodatkowych 10%)
6. W ciągu półrocza uczeń ma prawo do jednego nieprzygotowania (tzw. „n”). Jest nim zarówno brak zadania domowego, jak i nieznajomość materiału z trzech ostatnich lekcji. Po wykorzystaniu przysługujących uczniowi „n” za kolejne nieprzygotowanie uczeń otrzymuje ocenę 0/5 punktów za formę sprawdzenia wiedzy wyznaczoną przez nauczyciela (zadanie domowe, kartkówka, odpowiedź).
Za nieprzygotowanie ucznia do zajęć polegające na braku materiałów potrzebnych w czasie lekcji , uczeń otrzymuje„-”; za trzykrotne nieprzygotowanie tego typu uczeń otrzymuje ocenę 0/5. Za aktywność, pracę na lekcji, dobre odpowiedzi uczeń może otrzymać „+”, 3 x „+” = 5/5. Nauczyciel ma prawo zapytać o przyczynę nieprzygotowania. Nieprzygotowanie wynikające z nieobecności w szkole nie jest "n" tylko, jeśli trwało tydzień lub dłużej. Uczeń ma obowiązek nadrobić zaległości w ciągu tygodnia od powrotu do szkoły.
7. Nauczyciela obowiązuje zasada uczciwego i sprawiedliwego oceniania ucznia, a ucznia - rzetelnej nauki i uczciwego zdobywania ocen, dlatego odpisywanie lub udostępnianie do odpisywania prac pisemnych (testów, wypracowań, zadań domowych, kartkówek) oraz korzystanie z jakichkolwiek form niedozwolonej pomocy jest równoznaczne z otrzymaniem 0p. za daną pracę bez możliwości jej poprawiania. Podpowiadanie w czasie odpowiedzi ustnej kolegi jest równoznaczne z uzyskaniem 0p. za pracę na lekcji.
8. Na końcu semestru i roku szkolnego suma punktów przeliczana będzie na ocenę w następujący sposób:
Od 100% - celujący,
90 - 99% p. - bardzo dobry,
75 - 89% p. - dobry,
50 - 74% p. - dostateczny,
35 - 49% p. - dopuszczający,
poniżej 35% p. - niedostateczny.