Przedmiotowy system oceniania z EDB dla SP
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z EDB DLA KLASY 8 SP
Na lekcjach EDB nauczyciel ocenia:
- umiejętności (prowadzenia dyskusji, współpracy w zespole, rozpoznawania sytuacji zagrożenia i udzielenia pierwszej pomocy przedmedycznej – zastosowania w praktyce wiedzy zdobytej podczas zajęć),
- wiedzę,
- aktywność, zaangażowanie i postawę.
Na zajęciach EDB można uzyskać oceny z:
Forma sprawdzania wiedzy/umiejętności |
Ocena punktowa |
Zakres materiału |
Uwagi |
Odpowiedź ustna. |
0-5 pkt. |
Materiał z ostatniej lekcji. |
|
Kartkówka. |
0-5 pkt. |
Materiał z 3 ostatnich lekcji. |
Może, ale nie musi być zapowiedziana. |
Sprawdzian/test z teorii. |
0-20 pkt. |
Obejmuje materiał z danego działu, lub wskazany przez nauczyciela. |
Zapowiedziany przynajmniej tydzień wcześniej. |
Ćwiczenia praktyczne. |
0-5 pkt. |
Obejmują udzielanie pierwszej pomocy w konkretnym przypadku- np. RKO. |
|
Aktywność podczas zajęć. |
5 pkt. |
Zaangażowanie i aktywność indywidualna oraz podczas pracy w grupie. |
-Na każdej lekcji uczeń może otrzymać „+” za pracę (grupową lub indywidualną), po zebraniu trzech „+” do dziennika wpisywana jest ocena 5/5. -Wybrane zadania mogą zostać ocenione na 0-5 /5 pkt. |
Projekt. |
0-10 pkt. |
Zakres, forma prezentacji i tematyka określany przez nauczyciela lub ucznia ( w porozumieniu z nauczycielem). |
|
Zadania dodatkowe, wyraźny postęp w nauce, szczególna aktywność na zajęciach, wyjątkowa kreatywność, niekonwencjonalne rozwiązanie problemu, związane z przedmiotem zainteresowania, których rozwijanie przynosi wymierne efekty, inne osiągnięcia. |
Do 5 % liczby punktów możliwych do zdobycia w semestrze |
|
|
Na końcu semestru i roku szkolnego suma punktów jest przeliczana na ocenę wg skali:
100% i powyżej - celujący
90-99 % - bardzo dobry
75-89% - dobry
50-74% -dostateczny
35-49% -dopuszczający
poniżej 34% - niedostateczny
Informacje dodatkowe:
- Jeżeli z przyczyn losowych uczeń nie pisał sprawdzianu, nie zdał sprawdzianu praktycznego, musi to uczynić w terminie ustalonym z nauczycielem.
- Sprawdziany (testy) zawierają zadania dodatkowe (10 % liczby punktów możliwych do zdobycia), sprawdzane przez nauczyciela, jeżeli uczeń z pozostałych zadań otrzyma min. 85 % punktów.
- Uczeń może poprawiać ocenę ze sprawdzianu, z którego otrzymał poniżej 51 % pkt., w terminie dwóch tygodni od oddania prac przez nauczyciela.
- Z poprawy sprawdzianu uczeń może uzyskać najwyżej 75 % pkt. możliwych do zdobycia. Wybraną pracę kontrolną w półroczu uczeń może poprawiać niezależnie od liczby punktów otrzymanych z pracy pisanej w pierwszym terminie i poprawić ją w pełnym zakresie, tj. uzyskać z niej 100% punktów (praca ta nie zawiera zadania dodatkowego).
- Po sprawdzeniu prace pisemne są omawiane przez nauczyciela podczas lekcji. Następnie są przechowywane przez nauczyciela w szkole. Uczeń i jego rodzice mają prawo wglądu do tych prac podczas „drzwi otwartych” lub w terminie uzgodnionym przez ucznia lub jego rodziców z nauczycielem.
- W ciągu półrocza uczeń ma prawo do jednego nieprzygotowania w semestrze (tzw. „n”). Nieprzygotowaniem jest nieznajomość materiału z trzech ostatnich lekcji. Po wykorzystaniu przysługujących uczniowi „n” za kolejne nieprzygotowanie uczeń otrzymuje ocenę 0/5 punktów za formę sprawdzenia wiedzy wyznaczoną przez nauczyciela (kartkówka, odpowiedź).
- Jeśli uczeń, z powodu nieobecności, nie wykona w terminie zadania projektowego, grupowego, musi je nadrobić w sposób i w terminie uzgodnionym z nauczycielem.
- Za nieprzygotowanie ucznia do zajęć polegające na braku materiałów potrzebnych w czasie lekcji (zeszyt przedmiotowy, materiały, które uczniowie mieli przynieść na daną lekcję, przybory szkolne itp.), uczeń otrzymuje „-” (informacja dla ucznia i rodzica o braku przygotowania do zajęć); za trzykrotne nieprzygotowanie tego typu uczeń otrzymuje uwagę.
- Uczeń ma obowiązek uzupełnienia wszelkich zaległości związanych z nieobecnością, wg poniższego schematu:
1- dni nieobecności – 1 dzień na nadrobienie,
3-4 dni nieobecności – 2 dni na nadrobienie,
5 i więcej dni nieobecności – 5 dni na nadrobienie.
- Odpisywanie, udostępnianie do odpisywania prac pisemnych (sprawdzianów, kartkówek), korzystanie z innych form nieuczciwej pomocy jest równoznaczne z otrzymaniem 0 pkt. za daną pracę bez możliwości jej poprawienia.
Agnieszka Kroll