Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Międzyszkolny Konkurs Geograficzny Obieżyświat

Historia

Międzyszkolny Konkurs Geograficzny „Obieżyświat” jest współorganizowany przez Poznańskie Stowarzyszenie Oświatowe i Laboratorium Dydaktyki Geografii i Badań Edukacyjnych Wydziału Nauk Geograficznych i Geologicznych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu.

Adresowany jest do uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych województwa wielkopolskiego, którzy wykazują szczególne zainteresowanie geografią. Jego idea narodziła się 15 lat temu.

Celem konkursu jest rozpowszechnienie wiedzy geograficznej wśród młodzieży poprzez zmierzenie się uczniów nie tylko z zagadnieniami teoretycznymi, ale także z działaniami praktycznymi. Konkurs składa się z dwóch etapów:

– części merytorycznej

– oraz praktycznej, połączonej z działaniami w terenie.

Innowacją jest to, że uczniowie nie mierzą się z zadaniami indywidualnie (jak w innych konkursach), ale w zespołach dwuosobowych. Kształcą tym samym umiejętność zespołowego rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, tak ważną we współczesnym świecie.