Aktualności

Zaraz po egzaminach klasy ósme wyjechały do Derry (Irlandia Północna), by przez 5 dni szlifować język angielski w North West Academy. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach języka angielskiego, brali udział w różnych warsztatach, bawili się na kręglach. Odwiedzili Titanic Museum i Belfast oraz Groblę Olbrzyma, a także przeszli spacerem wzdłuż klifów. Na koniec każdy otrzymał certyfikat potwierdzający udział w kursie.
We wtorek 11 czerwca 2024 r. na Wydziale Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM odbył się finał Jubileuszowej XV edycji Konkursu Obieżyświat. Tegoroczna edycja konkursu nosiła hasło: „Podróż dookoła świata”. Uczestniczyli w nim uczniowie z 12 szkół z Poznania i województwa wielkopolskiego. Od wielu lat współorganizatorami konkursu są Poznańskie Stowarzyszenie Oświatowe i Laboratorium Dydaktyki Geografii i Badań Edukacyjnych Wydziału Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM. Konkurs składał się z trzech etapów. Uczniowie rozwiązywali zadania sprawdzające wiedzę oraz wykazywali się umiejętnościami wykorzystania jej w praktyce. W przygotowaniach i podczas konkursu pomagały studentki Wydziału.
27 maja przedstawiciele Dębinki z klas 1-3 uczestniczyli w Międzyszkolnym Konkursie Matematycznym Szkół Społecznych w SSP nr4. Wyzwanie podjęło 24 młodych matematyków ze Społecznej Jedynki, Dwójki, Trójki i Czwórki. Wśród laureatów znalazło się dwóch naszych uczniów: Jakub Grabowski - w kategorii klas 1 zajął miejsce III oraz Jeremi Drążkiewicz - w kategorii klas 3 zajął II miejsce . Gratulujemy !!!! Poza zadowoleniem, dyplomami i nagrodami wielka frajdę uczestnikom sprawiła wspólna zabawa oraz pyszne drożdżówki.
Projekt ma przybliżyć uczniom poznanie praktycznego zastosowanie geometrii w życiu codziennym. Proponując realizację projektu będziemy chcieli pokazać uczniom, że matematyka jest wszechobecna. Będą to działania oparte na współpracy oraz indywidualne. Zaangażujemy uczniów, rodziców oraz społeczność lokalną. Zadania, które będą realizowali uczniowie przy wsparciu nauczycieli i rodziców będą wymagały dużo pomysłowości i zaangażowania. Problem społeczny, którym chcielibyśmy się zająć to umiejętność widzenia w trójwymiarze,rysowanie brył oraz ich siatek na papierze przy wykorzystaniu prostych przyrządów geometrycznych, a także tworzenia ich z różnych materiałów codziennego użytku.
Jeśli tytuł wzbudził Wasze zainteresowanie, to pierwszy cel został osiągnięty. Dlaczego “włoska”? W ramach projektu “Akredytacja w programie Erasmus+” finansowanego ze środków UE, zaplanowaliśmy cykl szkoleń dla nauczycieli, które przeprowadzą eksperci zagraniczni. Pierwszym gościem była Maria Belluardo, wicedyrektor Istituto Comprensivo “F. D’Amico” z Rosolini we Włoszech. Nauczycielka z wieloletnim doświadczeniem odpowiedzialna za realizację programu edukacji włączającej. Wybraliśmy ją by zaprezentowała elementy systemu obowiązującego na Sycylii po naszych doświadczeniach ze stycznia, kiedy to dwójka polskich nauczycieli obserwowała pracę w jej szkole. Językiem komunikacji z ekspertką w czasie warsztatów był język angielski.
Początek maja to czas matur, przygotowań do egzaminu ósmoklasisty i… wycieczek szkolnych. I właśnie na taką wycieczkę szkolną wybrali się do nas nasi przyjaciele z Istituto Comprensivo F.D’Amico z sycylijskiego Rosolini. Było to wydarzenie z dawna już wyczekiwane, bo pierwotnie mieli nas odwiedzić jesienią, kiedy to gościliśmy naszych pozostałych erasmusowych partnerów. Tak się jednak szczęśliwie złożyło, że dzięki małemu opóźnieniu zamiast złotej polskiej jesieni zobaczyli zielony i kwitnący, wiosenny Poznań.