Język strony
Zaloguj się do dzienniczka

Szkolne gry terenowe

Szkoła nie musi być nudna! Do szkoły można z uśmiechem iść w sobotę i wracać do niej nawet jeśli ukończyło się ją kilka lat temu! W szkole można zdobywać nowe umiejętności, o których nie śniło się autorom programów i podręczników!

Na przykład? Na przykład można walczyć ze smokami… albo szukać receptury najlepszej na świecie czekolady… i na dokładkę ratować Króla Lwa z rąk okrutnych hien…  i biegać po lesie… i kulać się w trawie… i … robić jeszcze wiele innych rzeczy.

Kiedy? Podczas corocznych gier terenowych w Gimnazjum Dębinka. Od lat przygotowujemy dwie takie imprezy w ciągu roku szkolnego.

Pierwszą, najstarszą i najważniejszą jest HAKUN. Jego nazwa pochodzi od zawołania „hakuna matata”, które znają i rozumieją wszyscy miłośnicy „Króla Lwa”. Ta gra została stworzona przez naszych absolwentów i to oni decydują o jej ostatecznym kształcie stanowiąc obsługę całej imprezy i nadając jej niepowtarzalną atmosferę. Odbywa się zwykle na przełomie września i października łącząc w sobie cechy zabawy integracyjnej dla wszystkich gimnazjalistów oraz starych dobrych harcerskich gier terenowych, w tym INO (Imprez Na Orientację) i gier fabularnych.

Dla miłośników tych ostatnich organizowana jest  wiosną osobna impreza o nazwie LARP (Live Action Role-Playing Game). Co roku w innej scenerii i z inną fabułą nasi gimnazjaliści przenoszą się w świat fantastyki inspirowany Tolkienem, Sapkowskim i innymi klasykami literatury.

Wartością gier terenowych jest przeniesienie poza mury szkoły procesu kształcenia. Imprezy pozwalają nabywać konkretne umiejętności związane z terenoznawstwem, regionalistyką, pierwszą pomocą, pracą w grupie, logistyką. Integrują różne pokolenia naszych gimnazjalistów decydując o ich postrzeganiu całego środowiska. Służą też budowaniu postawy obywatelskiej aktywności - uczą uczestnictwa w życiu społecznym i zachęcają do jego kreowania.

Adam Bech

Hakun 2013 - 2014

Hakun 2012 - 2013

Pomagają nam