Przedmiotowy system z oceniania z muzyki
PRZEDMIOTOWY SYSTEM Z OCENIANIA Z MUZYKI
(Karol Napieralski)
MUZYKA 2015-2016.
1. W gimnazjum będziemy:
- poznawać historię muzyki,
- poznawać nowe utwory i gatunki muzyczne,
- grać na fletach/flażoletach i innych instrumentach,
- dyskutować na muzyczne tematy i uczyć się wyrażać swoją opinię,
- brać udział w projektach muzycznych,
- śpiewać piosenki,
- poznawać epoki muzyczne.
2. Oceniane w całym roku szkolnym będą:
a) pozytywna aktywność na lekcji,
b) wiadomości (rozumienie terminów i epok muzycznych, czytanie nut),
d) umiejętności (kreatywność, kojarzenie stylów muzycznych, śpiew i gra na instrumentach),
e) przygotowanie do zajęć (na każdą lekcję przynieś zeszyt do muzyki, oraz flet/flażolet jeżeli nauczyciel na poprzedniej lekcji zaznaczy, że będą zajęcia z instrumentem).
3. Będziesz oceniany w postaci punktów w następujących formach:
Sprawdzian 20p. + 2p. za zadanie dodatkowe, przy czym nauczyciel sprawdza zadanie
dodatkowe gdy uczeń wykonał poprawnie co najmniej 85% pozostałych
zadań.
Projekt 20p. + 2p. za wyjątkową aktywność w czasie realizacji projektu.
Odpowiedź (piosenka) 5p.
Gra na instrumencie 5p.
Praca na lekcji 5p. lub 10p. (zależy od trudności zadania) zajęcia w podzespołach, prezentacje
Zadania domowe 5p. (jeżeli nauczyciel zaznaczy, że będzie podlegało ocenie)
4. Możesz też uzyskać dodatkowe punkty procentowe (do 5% liczby punktów możliwej do zdobycia w półroczu) za:
- uczestnictwo jako słuchacz w koncertach poza szkołą po przedstawieniu dowodów uczestnictwa (np.: zdjęcie) oraz podzieleniu się z klasą swoimi wrażeniami artystycznymi, w postaci zdania relacji ustnej lub pisemnej.
- uczestnictwo w zajęciach muzycznych pozalekcyjnych, działalność artystyczną
- związane z przedmiotem zainteresowania (np. gra na instrumencie), których rozwijanie przynosi wymierne efekty na występach szkolnych lub konkursach.
- udział w kółkach muzycznych
5. W półroczu może odbyć się jeden sprawdzian obejmujące wskazany przez nauczyciela materiał z danego roku szkolnego. Sprawdziany są obowiązkowe. Jeśli uczeń z powodu nieobecności nie pisał pracy - uzgadnia z nauczycielem termin jej napisania. Istnieje możliwość poprawy sprawdzianu. W takim wypadku uczeń może uzyskać 100% (bez dodatkowych 10%)
6. W ciągu półrocza uczeń ma prawo do jednego nieprzygotowania (tzw. „n”). Jest nim zarówno brak zadania domowego, jak i nieznajomość materiału z trzech ostatnich lekcji. Po wykorzystaniu przysługujących uczniowi „n” za kolejne nieprzygotowanie uczeń otrzymuje ocenę 0/5 punktów za formę sprawdzenia wiedzy wyznaczoną przez nauczyciela (zadanie domowe, kartkówka, odpowiedź).
Za nieprzygotowanie ucznia do zajęć polegające na braku materiałów potrzebnych w czasie lekcji , uczeń otrzymuje„-”; za trzykrotne nieprzygotowanie tego typu uczeń otrzymuje ocenę 0/5. Za aktywność, pracę na lekcji, dobre odpowiedzi uczeń może otrzymać „+”, 3 x „+” = 5/5. Nauczyciel ma prawo zapytać o przyczynę nieprzygotowania. Nieprzygotowanie wynikające z nieobecności w szkole nie jest "n" tylko, jeśli trwało tydzień lub dłużej. Uczeń ma obowiązek nadrobić zaległości w ciągu tygodnia od powrotu do szkoły
7. Nauczyciela obowiązuje zasada uczciwego i sprawiedliwego oceniania ucznia, a ucznia - rzetelnej nauki i uczciwego zdobywania ocen, dlatego odpisywanie lub udostępnianie do odpisywania prac pisemnych (testów, wypracowań, zadań domowych, kartkówek) oraz korzystanie z jakichkolwiek form niedozwolonej pomocy jest równoznaczne z otrzymaniem 0p. za daną pracę bez możliwości jej poprawiania. Podpowiadanie w czasie odpowiedzi ustnej kolegi jest równoznaczne z uzyskaniem 0p. za pracę na lekcji.
8. Na końcu semestru i roku szkolnego suma punktów przeliczana będzie na ocenę w następujący sposób:
Od 100% - celujący,
90 - 99% p. - bardzo dobry,
75 - 89% p. - dobry,
50 - 74% p. - dostateczny,
35 - 49% p. - dopuszczający,
poniżej 35% p. - niedostateczny.